Respektlöst?

Kom att tänka på en sak som hände när jag jobbade på Gekås och stod bakom kosmetika disken i höstas:

En tjej pekar ut ett rött läppstift och säger att hon vill ha ett sådant. Medan jag börjer mig ner för att plocka fram ett till henne ur en låda bakom disken säger hon:
"Om du undrar över den lite konstiga färgen ska det vara till en maskerad.."
Jag svarar:
"Ingen fara, jag tycker bara det är snyggt med röda läppar".
Hon tittar lite nogrannare på mig och upptäcker till sin förfäran att jag är sminkad med just röda läppar. Hon skäms, jag ler bara lite snällt tillbaka för att visa att jag inte är sårad och finner det hela ganska rolig. Hon betalar fort för sitt läppstift och går vidare.
______________________________________________

Ganska kul tyckte jag, men sen när jag hade återberättat detta för några av mina arbetskamrater under en luchrast då alla brukar skvallra om roliga incidenter med kunder blev det ganska tråkigt..:

_____________________________________________________

Vid detta tillfället är mina läppar också röda och dom verkar ge blanka fan i det och det faktum att jag har känslor. Någon säger:
"Ja jag tycker inte heller det är snyggt med rödmålade läppar, det blir för mycket.."
Och någon annan fortsätter:
"Nej det skulle bara se billigt ut om jag målade mig så, uch nej det tilltalar mig inte alls när folk sminkar sig med det".
Jag smyger in ett:
"Jaha och här råkar jag fortfarande sitta med röda läppar..."
Vilket ingen av dom tar notis om och fortsätter diskussionen om hur ful min favoritsminkning är...
_______________________________________________________

Nu tar jag såklart inte åt mig av sådant här och låter det påverka mig. Men det spelar ingen roll, man pratar inte på det viset ändå tycker jag. Såklart att folk får tycka vad dom vill, men i detta fall framförde dom sin åsikt på ett väldigt respektlöst sätt. Någon annan hade kanske tagit åt sig och blivit sårad. Man ska aldrig klanka ner på någons utseende eller personlighet. Inte ens sådana småsaker som någons sminkning. Nej låt alla se ut hur fan dom vill!

Kommentarer
Postat av: Bitterfittan

bra där ;) amen sån jävla idiot som sa så till dig. hur är din kväll missy?

2010-01-04 @ 18:50:31
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: sannie

nej, det var lite respektlöst.

visst, röda läppar kanske inte passar de att DE ser BILLIGA ut. du passar i röda läppar. Min vän Josefine passar också jätte bra i röda läppar.. det är ju från person till person.



att de ignorerade på det sättet var också fel. cp.

2010-01-04 @ 18:51:20
URL: http://sannieschutt.blogg.se/
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Röda läppar på dem som kan bära upp det är ju jättesnyggt!



Och tjejen med maskeraden gjorde bara ett misstag. Dina jobbarkompiar där emot var helt tanklösa...

2010-01-04 @ 19:22:45
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: Art by Lisa Lans

ja, de var respektlöst!



Förövrigt tycker jag det är fint med röda läppar. Fast inte på mig.

2010-01-04 @ 23:03:42
URL: http://lans.blogg.se/
Postat av: andreas törnqvist

Ja det var respektlöst faktiskt! :P

2010-01-05 @ 23:48:38
Postat av: Nancy

vad tvungen att kommentera när jag läste detta.



det är otroligt snyggt med röda läppar!

de måste ha levt i någon annan värld?



så fortsätt med röda läppar du! det gillas här iaf! :)

2010-01-17 @ 00:50:32
URL: http://allaboutnancy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0