blodblodblod

Kom nästan precis hem från slöinge vårdcentral efter att ha tagit blodprov. Jag själv ville dit och ta nya prover för att kolla hur min kropp egentligen mår. 5 stycken rör med blod skulle dom ha. Kände mig lite yr efteråt, annars var det ingen fara för det gjorde inte ont, hon satte nålen jäkligt bra så det kändes inget.
Men efteråt, så fort sköterskan lämnade mig och mamma ensam i rummet blev det psykiskt jobbigt. Det var obehagligt att vara tillbaka i sjukhusmiljö och att ligga ner med ögonen riktade mot det vita taket. Självklart började jag göra det värsta jag vet att göra inför andra, gråta en skvätt.. Som tur var bara mamma där.

Så nu sitter jag här och känner mig lite kluven och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen med mina tankar. Ska nog rita en bild om jag orkar. För detta korta besök tog slut på nästan alla mina krafter...

februari 2009, akvarell, min "sjukhuskonst", den/dom kändes passande nu
..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0