Glaspärlor

Jag råkade (ja jag "råkade") upptäcka hur man kan ta bilder på riktigt nära håll med min digitalkamera, så äntligen kunde jag ta kort på alla glaspärlor jag gjorde i Barcelona i våras :D







Eftersom det är så många lägger jag inte ut alla nu. Det får bli dom röda så länge!

Läraren visade oss hur vi skulle göra pärlorna och hur man gjorde mönster, effekter etc. Sedan fick man leka lite själv också. Fjärilen och nyckelpigan lyckades jag själv skapa fram! :)
(Gjorde också hjärtan och fiskar men dom visar jag en annan gång)



Genom att först ha gjort en pärla med lager på lager med olika färger och sen slipa den för hand så arbetade man fram en matt och melerad effekt

Kommentarer
Postat av: Lans - nåra penslar, ett staffli och akvarell

fina (:

2009-12-17 @ 16:31:07
URL: http://lans.blogg.se/
Postat av: tessan

Å fina gillar den runda med pluppar på extra :) det är så kul att göra! har sj några pärlor jag gjort själv i just glas men dok fick vi så lite tid på oss att testa så vart inte många man kunde vara nöjd över fast har en glas ram som jag själv gjort som jag är riktigt nöjd över, tragiskt nog gick den sönder i flytten å behöver limmas :P gud vad jag babblar

2009-12-17 @ 20:22:47
URL: http://tesscoloring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0