Glass art

Jag har alltid varit svag för vackra glasskulpturer. Och efter att ha fått jobba med glas själv i skolan så har mitt intresse bara ökat.
I studentpresent önskade jag mig glasskulpturer från Mats Jonasson. Han har gjort några uppsättningar med egna "talismaner", ansikten, som jag tycker är underbara. Jag trodde aldrig att min mamma faktiskt skulle vara så söt och faktiskt köpa mig en talisman :)

"Fleur" heter den :) Den är ännu vackrare i verkligheten än på bild!
Tycker verkligen mamma valde helt rätt till mig, för jag älskar blått och blommorna är väldigt lika dom som är i min tatuering!




Av mormor fick jag även en värme-ljusstake :)
"Papillon" heter den. Det betyder "fjäril".






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0