Photoshop


Bildredigering är något som uppmärksammats en del i media. Är det bra eller dåligt?
Bilderna säljer bättre när dom är snyggare, men samtidigt så skapas ett orealistiskt ideal som är omöjligt att nå upp. Så det är ett jävla dilemma...
Själv tycker jag att det är okej med bildredigering om det BARA rör sig om att man tar bort lite finnar och "skit" som stör bilden, och om man leker med ljus och färger, men INTE om man ändrar en persons "original" utseende, förminskar, förstorar, smalnar av etc. Jag blir arg av överdrivet fixade bilder, det känns då som att man inte får duga som man är...

En bild från våras som jag tog men syftet att göra en photoshoppad kopia av. Överdrev vissa saker lite för att man ska se skillnaden tydligare.
Jämnat ut huden, tagit bort ojämnheter, förstärkt ögonfärgen, fixat håret, gjort bakgrunden oskarp för att framhäva ansiktet mer, justerat sminket etc..


Den här sortens bildredigering tycker jag är överdriven, ingen har så jämn strålande hud runt ögonen, eller överlag...


Denns soretns bildredigering är okej tkr jag, bara lekt lite med färgerna..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0